לא למחיקת והדרת חרדיות וחרדים משוק העבודה


לא מזמן כתבה מישהי שגדלה במגזר החרדי מאמר בהארץ שהיא שמחה על כך שמבטלים את התוכנית לקדם הכשרה ייעודית לחרדים בשירות הציבורי, שהייתה אמורה גם לעבוד בהפרדה מגדרית. שם המאמר: המטרה היא למחוק נשים. אל תסכימו. ואני לא מסכים ועל כל בהמשך.

היא טענה שאין זה ראוי לחרדים בשירות הציבורי להתבדל, היות שהם הולכים לשירות ציבורי. ולכן אמורים להכיר את כל המגזרים בארץ כדי לתת שירות יעיל יותר. ולמעשה המטרה החרדית העסקנית-רבנית היא להדיר ולמחוק נשים.

אני מכבד את הכותבת ומבין שהיא חוששת לערכים שהיא רכשה לגבי חירות והפרדת דת למדינה ושוויון ופמניזם.

ברם כל אדם חושב יודע שרוב העובדים בחברה החרדית הם נשים. יוצא מזאת שסגירת התוכנית בעצם פוגעת בנשים חרדיות. הפוך מפמיניזם.

למעשה גם לא ברור כיצד העניין מוחק נשים. הרי על ידי ההכשרה הנפרדת זה מסייע לנשים לקבל הכשרה ממשלתית לעבודה טובה ובכך להעצים את מצבן.

כמו כן ברור שעובדים חרדים יעבדו עם לא חרדים ועם בני המין השני – כך שלא חשוב דווקא בהכשרה לכפות קרבה הדוקה עם המין השני.

על ידי מניעת התוכנית הנפרדת המגדרית מדירים חרדים מהשירות הציבורי. חרדים שכל יכולים להשתלב ולחיות בכבוד ולא להצטרך למתנת בשר ודם והלוואות. המדינה היא המעסיקה הגדולה במשק וכך היא ממשיכה להשאר יותר סגורה כלפי חרדים.

זכותן של נשים חרדיות לעבוד. זכותן לבקש בזמן ההכשרה האינטנסיבית – הכשרה נפרדת כדי למנוע בעיות דתיות.

זכותנו כחרדים לבקש עבודה המתאימה לדתינו.

המדינה מורכבת מאנשים, גם מחרדים, זכותנו לבקש הכרה בתרבותינו הדתית במוסדות המדינה שאנו שותפים בה מבחינה אזרחית.

טעות עושה המדינה שמעדיפה, כביכול, בשם תמיכה בזכויות נשים חרדיות להדיר נשים חרדיות בפועל – והכל בשם השוויון.

אותה כותבת כותבת על עצמה שהיא אקטיביסטית פמניסטית מנבחרות – ארגון חרדי הפועל למען ייצוג וקול לנשים חרדיות. במציאות שהיא פועלת כעת, זה להדיר נשים משוק העבודה ולמנוע מהן ייצוג וקול וזאת במקביל שהיא מקדמת את עצמה בהארץ כאחת שיש לה את הדעות המקובלות בדת השמאל הנאורה.

8 מחשבות על “לא למחיקת והדרת חרדיות וחרדים משוק העבודה

    1. GeorgVon1 מאת

      אתה מדבר הלכתית, סוציולוגית זה לא מיותר כעת. הפיתרון הוא להתחיל נפרד ואז לאחר לקבוצה חרדית ואז לשלב. כל זה בתהליך של כמה שנים

      אהבתי

  1. Mellow

    אני מסכימה איתך מאוד. זה מזכיר לי את התנועות הפמיניסטיות שנאבקות בתעשיית המין ופועלות לסגירת מועדונים, אבל לא נוקטות צעד או חצי צעד כדי לעזור לאותן נשים עובדות מין ללהשתקם ולהשתלב בשוק העבודה הנורמטיבי, וביום שאחרי הן נזרקות מכל המדרגות ללא יכולת לפרנס את עצמן. זה הרעה החולה של הפמיניזם האדנותי שמחליט עבור נשים אחרות מה טוב ומה נכון בשבילן. לא קראתי את הכתבה אבל מהמרת שמסתתרת בו נימה של שנאת חרדים, בין השורות כמובן.

    Liked by 1 person

    1. GeorgVon1 מאת

      יש לינק למאמר. והכותבת עצמה גדלה בחברה החרדית ופעילת בארגון פמיניסטי חרדי. אני חושב שזו טהרנות שקיימת בעיקר בשמאל משום מה.

      אהבתי

  2. arikbenedek

    הגענו לבדיקת קורונה, בת זוגי ואני בשיב"א. קיבל את פנינו חרד, עוטה מסכה. שוחח באדיבות עם בת זוגי, ולא אתי, כי היא פנתה אליו.
    אני לא מוטרד, באמת שלא מוטרד, מבקשת ההפרדה. נשמע לי הגיוני, שאדם שעובד בחדר קטן, לא מעונין בשל אמונתו להיות עם בן המין השני באותו חדר. אפשר לחשוב, יקרה אסון לממשלה אם תצטרך לערוך רפורמה באיוש משרדיה מבחינה מגדרית. אני בטוח שחילוניות רבות ישמחו על כך.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.