כיצד לגייס את החרדים לצבא – החרדים תומכים בגיוס לצבא


דעתי הפשוטה שהחרדים תומכים בצבא. פשוט התנאים הקיימים מונעים מהם ללכת ולהתגייס. ולא נראה שהחברה הכללית מבינה העניין.

כלומר יש כיום חשש חרדי חזק מחילון ולכן לא הולכים, אבל אין איסור בעצם. ואם מישהו יגיד שאסור להכיר במדינה, החרדים ברובם מכירים במדינה בדרכים רבים.

החרדים תומכים בצבא כעיקרון שהרי יש דיני צבא ביהדות. החרדים גם תומכים בפיקוח נפש ועוד דברים המתירים או מחייבים לצבוא בצבא.

כיום החרדים לא הולכים לצבא משיקולים שונים. כגון נורמות חברתיות, איבוד מעמד חברתי, חינוך לא ללכת לצבא, איבוד זהות ברמה מסוימת עקב הליכה לצבא וכן שהצבא חילוני והמדינה היא חילונית עם אג'נדה. ויש גם כאלו המתנגדים בגלל שלטענתם יש איסור להקים מדינה ללא הסכמת האומות

עם כל זאת עדיין חרדים רבים יתמכו בצבא במצב של בדיעבד. נניח המדינה תחולק לאוטונומיות וכל אוטונומיה תצטרך לשמור על עצמה נגד האויב.

או או רוב הרבנים יוציאו פסק שחובה קדושה ללכת ולשאת בנטל ויחרימו את מי שלא צובא לצבא ללא אישור.

לפיכך אני מציע לעשות ניסוי ולא להגן על עיר חרדית בשטחים ואז מהר מאוד יבואו המוני חרדים למלא את החסר. אפשר להודיע מראש לאקטיביסטים חרדים שלא שוהים בכולל. והם יתחילו לשאת בעול. ואם הזמן הם ימצאו דרך למצוא לעצמם מחליפים מהקהילה. ואם לא ילך בדרכי נועם והקב"ה ילך עמך בקרי ויהיה פיגוע חלילה, אולי אז ילמדו שזה פיקוח נפש ויתחילו לאבטח את עצמם. זה לא שונה מידידים, הצלה, זק"א וחברים או בריונים של אדמורים חסידיים.

אל תשאלו האם החרדים רוצים להתגייס, תשאלו האם בעלי הכוח, במדינה והצבא רוצים לגייס בצורה זו או אחרת את החרדים.

במקום לבצע קמפיין של השפלה כנגד חרדי צעיר שמפוחד מהצבא והצבא משול אצלו כטאבו חמור כחזיר אם לא יותר גרוע, פשוט לשנות התמריצים ולעזור לחרדים למצוא את השפה שלהם להתיר הצביאה לצבא.

ולכן אני תומך באוטונומיות, מציע להתחיל ביישובים חרדיים מובהקים בשטחים ומהשטחים תצא תורה לשאר תחומי מדינת ישראל.

באופן עקרוני אני ממליץ לציבור הלא חרדי ללמוד חרדית שזה אומר הרבה תורה ונורמות חרדיות ובכך לשכנע בשפה שהחרדים מבינים.

אמר רבי אלעזר אמר רבי חנינא תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם שנאמר (ישעיהו נד, יג) וכל בניך למודי ה' ורב שלום בניך אל תקרי בניך אלא בוניך (תהלים קיט, קסה) שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול (תהלים קכב, ז) יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך (תהלים קכב, ח) למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך (תהלים קכב, ט) למען בית ה' אלהינו אבקשה טוב לך (תהלים כט, יא) ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום.

20 מחשבות על “כיצד לגייס את החרדים לצבא – החרדים תומכים בגיוס לצבא

  1. י.ד.

    ההנחה שלי שאם צה"ל ינטוש את את אחת מערי החרדים התושבים פשוט ינטשו בדיוק כמו שכל קבוצה אזרחית עושה. הנקודה פה עקרונית. האם קמים ונלחמים או לא. אם הנקודה העדרונית הזו לא מובנת שום דבר לא יקרה

    בתאריך יום א׳, 16 ביוני 2024, 16:34, מאת אלוהים איתנו – מחשבותיו של שמרן

    Liked by 1 person

  2. תרצה הכטר

    למשפחה שלי יש פלג חרדי. חרדים אינם מיקשה אחת כפי שאתה מציין. הרבנים משחקים משחק פוליטי. ויש סטטוס קוו. ועוד כהנה וכהנה שיקולים. מעל לכל חייב להיות חוק גיוס חובה לכולם.

    אהבתי

          1. תרצה הכטר

            מאז קום המדינה והקמת צה"ל לא נתנו אור ירוק לערביי ישראל .

            וזאת בגלל שיקול ביטחוני – דרוזים תמיד נחשבו כעדה אמינה.

            בקיצור קרא את חוק הגיוס –

            כל יהודי במדינת ישראל, העובר בדיקות רפואיות ונמצא כשיר לשירות צבאי חייב להתגייס בהגיעו לגיל 18.

            אהבתי

            1. GeorgVon1 מאת

              שרת רצה, ואפשר לגייסם לצבא ושיעסקו בעבודות ביטחון. ואפשר לגייסם לתפקידים אבטחה קלים בשטחים.

              בקולוניות המעצמות השתמשו בבני המקום בצבא.

              אהבתי

  3. max maxmen

    היהודים בכלל והחרדים בפרט, יגורו איפה שלא צריך צבא.

    תרבות היהודית כבר אלפי שנים לא מקריבה חיים על טריטוריה (ועוד חיים של רווקים ורווקות שזה כל עמלו של היהודי = עולם הבא כפשוטו של היהודי) ולכן היא אומה בגלות. קצת מטריף את הדעת למה צריך להסביר דברים פשוטים שכאלה.

    ק”ו שלא יקריב את חיו על מדינה קפיטליסטית שלא מכירה בלאומים.

    “בעיני בן חורין, המדינה היא אוסף של בני אדם ולא ישות שמעל ומעבר להם, הוא רואה את השלטון כאמצעי, כמכשיר, ולא כמי שמעניק חסדים, כאדון או כאל שיש להעריצו ולשרתו בצורה עיוורת. אין הוא מכיר בשאיפה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה בין השאיפות שלהגשמתן פועלים האזרחים כל אחד לחוד. אין הוא מכיר במטרה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה לגבי המטרות שלמענן נאבקים האזרחים כל אחד לחוד” (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן)

    כל זה מהצד היהודיהחרדי

    מהצד החילוני ההצעה שלך היא הזויה, החילוני חייב שליטה בצבא (לא לחינם הוא לא מקדם את הימניים בצבא), אחרת הימין יעשה היפוך קנים. עם החרדים?! שלא מאמינה בחוקת הגויים, בוודאי שיהיה היפוך קנים, הרי הם עוד יהרגו כל מחלל שבת כל הומו וכל מי שלא חסיד גור למשל.

    לסיום: היוצא פועל של ההצעה שלך היא שבלי המדינה אין לחרדי הגנה.

    אז בוא נאמר את זה דיי בפשטות. כל הצרות של היהודי בכל העולם כולו בכלל ובארץ ישראל בפרט, היא בגלל מדינה קפיטליסטית מיותרת שנקראת מדינה ישראל.

    75 עצמאות – מצב היהודי בעצמאות מול יהודי העולם

     

    אהבתי

      1. max maxmen

        צבא פירושו להקריב את הילדים האישיים של כל משפחה על מדינה\חברה\לאום\טריטוריה. יהודים לא עושים את זה אלפי שנים, בעקבות מעשה שהיה ומשום כך היהודים אבלים שבע שבועות בכל שנה (24 אלף תלמיד ישיבות נרצחו לריק בשביל רבי עקיבא ומשיחו. היהודים מספיק חכמים לא לחזור לאותו טעות ולא יעשו את זה שוב אפי' בשביל ענק כמו רבי עקיבא. ק"ו לא בשביל מדינה קפיטליסטית).

        למה שתחשוב שתקציבים זה איזה דבר קסם שבשביל זה היהודי החכם יקריב את ילדיו שזה כל עמלו?!
        תחשוב על זה, אם הנצרות או האיסלם תיתן ליהודי תקציבים, הם יתנזרו\יתאסלמו?! זה לא עובד ככה!!! תקציבים מקבלים בכל מדינה מתוקנת (הרי המדינה לוקחת 18% מכל מה שמכניסים לפה). אם המדינה לא תיתן תקציבים, אז לא יהיה תקציבים כמו שלא היה עד מהפך 77.

        אהבתי

          1. max maxmen

            הקריבו מרצון? פשוט הרגו בהם כי הם לא רוצים להיות בני משטר פנאטים. תבין שזה אותו מלחמה, רק הפעם זה בני משטר מזרע היהודים שרוצים לאום או מדינת כל אזרחיה על חשבון היהודי ובשם היהודי.
            יש הלכות צבא לגבי להחזיר את ארץ ישראל ליהודי באופן פרטי (נחלה פרטי לכל יהודי וגר ואזרח וחלק שווה במשאבי הארץ כפי עשרת תקנות יהושע בחלוקת הארץ, ולא נעשה את זה שוב כי יש לנו ניסיון מר שתמיד לבסוף הארץ לא מוחזרת ליהודי אלא להון שלטון) ולא לאומית.
            אבל בשום פנים ואופן אין הלכות צבא בשביל מדינה קפיטליסטית הרי במדינה קפיטליסטית יש אלא שכירי חרב. "צריך להכיר בכך שמודל גיוס חובה וחברה ליברלית דמוקרטית, אלה שתי ישויות שנמצאות בסתירה זו לזו ולכן המציאות הזאת לא יכולה לשרוד לאורך זמן" (פרופ' יגיל לוי)

            אהבתי

              1. max maxmen

                בוודאי שרק שכל ישראל בארץ ונוהגים שמיטה ויובל וכו' וכו', אלא מה אתה חושב, שהיהודים דבילים? אנחנו עם הספר ולא בבני משטר פנאטים.

                תראה, קצת הזוי להתווכח על רמב"ם עם יהודים שלומדים רמב"ם כל חייהם.

                אהבתי

                  1. max maxmen

                    בוודאי שזה כל העניין. יש על כך ברית דמים בסיני (בהר בחוקתי).

                    למה אתה חושב יהודי ארץ ישראל סובלים כל כך. כי "גלתה יהודה מעוני (איכה א ג) על שגזלו מתנות עני, כמד"א לעני לגר תעזוב אותם."

                    זה לא מיסטיקה אלא נקמת התבונה.

                    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.