שוואג בישיבת פוניבז’ – על קנאביס בחברה החרדית – מגזין קנאביס


מעשנים מה שיש, לפעמים יש ירוק לפעמים חום, לפעמים יש ‘שוואג’” ● “יהי רצון שנוכל לקיים את המצווה של קח לך סמים, ככתוב בתורתנו הקדושה” ● על הקנאביס בחברה החרדית – עד מתי ימלאו הרבנים פיהם קוגל?

כתבה נאה על קנאביס במגזר החרדי – ואחת הכתבות המשעשעות ביותר שנתקלתי בהן.

11 מחשבות על “שוואג בישיבת פוניבז’ – על קנאביס בחברה החרדית – מגזין קנאביס

  1. אל רום

    משעשע מאוד אכן.

    לא חשבתי מעולם על הסוגיה הזו.

    אבל, אפשר להעלות את ההיפותיזה הבאה:

    שבעצם, אם נבדיל בגדול, בין חסידות לבין ליטאים, אז זה יותר מתאים לחסידות. אצל האחרונים, התעלות הרגש, הטרנס, הם העיקר, הכל להבדיל, מן החומרה האינטלקטואלית של הליטאים, חומרה שבלמידה בלתי פוסקת כמובן.

    אז אולי באמת, ניתן לטעון, שלחסידים יש יותר פוטנציאל, לקבל הכשר על כך כפי שמתאווה כותב הפוסט אליו הפנית.

    הוא אגב גם מציין, מפורשות, מצטט:

    " כמו כן ניתן להגיד שמה שסייע למצב זה אלו טרנס- חרדים ( חרדים לשעבר או חילונים לשעבר)"

    אז זה רק שאני לא יודע עד כמה זה נפוץ באמת.

    הכשר הלכתי, סיפור אחר. הוא כותב שם אבל, על איזה הלכה של איזה רבי משה פינשטיין שאוסר זאת, בתכלית האיסור.

    אבל, לא רע בכלל….

    להתראות

    Liked by 1 person

      1. אל רום

        מענין, אבל על פי הלינק, אז מדובר בקנאביס רפואי, ובכשרות לפסח וכדומה. לא קטע של הכשר לסמים במובן של נניח שאנטי, עננים, לתפוס ראש וכדומה. רפואי ….

        להתראות

        Liked by 1 person

          1. אל רום

            תשמע ג'ורג'י, זה לא רק רמת ההתמכרות, שזה ענין קריטי מאוד.

            אלא, יש גם קטע של לגיטימציה תרבותית. יין נתפס כדבר נורמלי, נורמטיבי, ומקובל. קנאביס, סמים וכדומה, עדיין בבחינת פריצת גבולות. וכאשר מדובר במתן לגיטימציה לפריצת גבולות, אז תשמע, זה יכול לדרדר בן אדם. לדרדר חברה. מתחילים עם חשיש, ועוברים ליותר קשה. ויותר קשה.

            לא ברור שאנו בשלב הזה, שסמים כלשהם, הם לגיטימיים עדיין. אולי בעתיד. הקנאביס בדרך לכך עושה רושם.

            זה ההבדל……

            נ.ב: ההתמכרות, מוגדרת נניח, כמצב שבו אדם, נזקק לכוחות נפש וגוף, משמעותיים ביותר, לא מצויים, על מנת להתגבר על התשוקה והצורך והדחף. והתהליך עצמו מלווה בפתלוגיה קשה. זה אי אפשר ממש להגיד לגבי יין. אלוכוהול בכלל, מתקרב. לא יין. אבל סמים, בטח קשים, בראש הרשימה ממש.

            להתראות

            Liked by 1 person

            1. GeorgVon1 מאת

              תאוריית סם המעבר. תאוריה שנויה במחלוקת. רוב המעשנים די מתונים ולא עוברים.

              ואכן ההגדרה להתמכרות היא בעייתית

              אהבתי

              1. אל רום

                תשמע, אין לי ממש מספרים בקטע הזה.

                אבל, מה שאני מתאר, זה התפיסה הסובייקטיבית לגבי סמים. תפיסה נניח משפטית, מימשלית, כללית וכדומה. לפעמים לוקח זמן להתרגל לרעיון מסויים.

                סמים זה דבר קשה מאוד בכל העולם נתפס. משחית חברות בטירוף. וזה נכון לגבי סמים קשים, ואין לחלוק על כך. לגבי סמים קלים, אין לי מספרים. בטוח אבל, שלא מעט מתחילים עם קלים, מתמכרים פסיכולוגית ופתלוגית, ועוברים ליותר קשים. זה מעין פריצת גבולות או סף פחד, מהירים מאוד.

                אבל סטטיסטיקה מדוייקת, אין לי כרגע….

                להתראות

                Liked by 1 person

  2. arikbenedek

    רק אציין, שאחי, חוזר בתשובה גדול הואשם על ידי בת זוגו בהסרחת הדירה בריח לא נעים, לא של סגריות ולא של פרש-גוף, אלא אחר. אני לכשעצמי מושכנע לחלוטין שרבים מחזונות נביאינו, נביאיהם, מיסטיקנים, מקובלים קשורים הדוקות לחומרים הפועלים על התודעה, וכן כמובן גם על פרקטיקות שכופות על התודעה מצב חדש, כמו: צומות ארוכים, הלם מגלגול בשלג, חזרה מונוטונית על אלפי אותיות, או ריקודי מעגלים אינסופיים.

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.