הרבי שליט”א שהה בעיר הקודש נתניה שעל הים הגדול וזכר את הים… והרבי שליט”א דרש על כך שהציבור לא משקיע בפשט. ראשית האדם צריך להבין מה כתוב. ואז לשאול עצמו מה הוא חושב וניתן ללמוד מכך. הציבור ישן. הוא מעדיף להגיד שהוא הצדיק הגדול, כביכול, כי הוא מאמין למלמדים שלו, אבל בפועל הוא בורח מהתפקיד […]
דבר תורה נפלא ביותר לשבת בשלח. הרבי שליט”א הגיע לארץ הקודש לאחרונה ודרש בעיר הקודש נתניה הבנויה. הרבי עסק בסוגיה ידועה בפרשה פרשת בשלח. מפני מה משה ואהרן אחזו שעם ישראל נגד ה’ כשהם התלוננו נגדם. וכן כיצד הדברים מתקשרים לדברים הקורים בארצנו הקדושה יום יום. ודברים מתוקים וראינו חובה להביא את הדברים למען הציבור […]
הרבי שליט”א דרש לאחרונה על הפגנות השמאל היהודי המסכן בארץ ישראל נגד משטר החסד של ראש השלטון נתניהו יר”ה. הרבי אמר שעם ישראל צריך שלום מאת הקב”ה – צריך שהקב”ה ישכין בינינו שלום. והוסיף הרבי, כתוב בשולחן ערוך אורח חיים לגבי תפילת עושה שלום הנאמרת בסוף שמונה עשרה (גם בקדיש), סימן קכ”ג, סעיף א’: ”כורע […]
“עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל”. מפני מה לא כתוב שומר שלום במרומיו אלא כתוב עושה שלום במרומיו? אלא דדבר ידוע הוא שיש עשיית שלום ויש שמירת שלום. עשיית שלום היא על ידי מלחמה או העזה דמלחמה למען השלום – במדינה וכדומה, מאיימים על המדינה האחרת וכדומה במלחמה, שזה מוות ואיבוד […]
הרבי שליט”א דרש בשעתו על מהדרין מן המהדרין ואמר שני פשטים: א. כי הנס היה במהדרין מן המהדרין שהרי לא הוצרכו לנס, אלא בשביל הידור מצוה שהרי טומאה הותרה בציבור. ב. מערכת התרבות “קולטורא קמפף” בין התרבות היהודית לתרבות היוונים הרשעים. ומי שרוצה לראות הדברים שפורסמו אצלנו בהרחבה נאה וגדולה מוזמן לעיין פה בהקישור. השנה […]
וימת הרן על פני תרח אביו בארץ מולדתו באור כשדים הרבי שליט”א דרש בפרשת לך לך בנוגע למדרש הידוע של אברהם והצלמים. ואנו לא מצאנו פנאי להביא הדבר תורה של הרבי שליט”א עד האידנא. ולפיכך אנו מביאים זאת כעת ואין מוקדם ומאוחר בתורה ותמיד אפשר להביא חידושי תורה ולאו דווקא על פרשת השבוע. התורה כולה […]
הדברים הבאים מובאים לעילוי נשמת אריה שצ’ופק הי”ד ולרפואת הנפגעים בידי מעשה הטרור של בני העוולה בגבעת שאול בירושלים השבוע ביום כ”ט חשון תשפ”ג (וידוע שראשי התיבות של השנה הם תהא שנת פיצוצים או פיגועים גדולים, ל”ע, וצריך הציבור להיזהר ובפרט שאנו עדיין תחת שלטון ממשלת הדמים). והנה אמש בבית כנסת של הקהילה הראו להרבי […]
הרבי דרש השבוע על פרשת נח דרש נאה מאוד המשמח את לב האדם. וראינו לנחוץ להביא את הדרשה לתועלת הציבור הקדוש. ובפרט שהדברים מעשיים מאוד ליום יום. ויש כאן לימוד זכות על מנהג עם ישראל לדבר על רבנים ולדון כמה הרב צדיק וכולהו. “אלה תולדת נח, נח איש צדיק תמים היה בדרתיו את האלהים התהלך […]
כידוע דעת הקהילה הקדושה שנים הרבה מאוד שאין לריב על דבר הבחירות. אין זה כה חשוב, קול אחד אינו משפיע. ומדוע לאדם לטרוח ולמסור נפש כשקול אחד לא משפיע. מאידך גיסא טוב אם הציבור יעשה ויצביע למפלגה שעושה הכי טוב למען עם ישראל. ומי שסובל מחרדת בחירות בגלל כל מיני תעמולנים המפחידים אותו והוא מפחד […]
סיפור נאה עם הרבי שליט”א התגלגל בידי אחד הנוגעים בדבר אל המערכת וחשנו חובה דחופה לפרסם העניין לתועלת כלל ישראל. כידוע בארץ ישראל יש קהילה של שומרי תורה ומצוות והם חזקים מאוד ויש להם כעין קולונייע עם שופט כעין מלך בזעיר אנפין השולט עליהם במעשים ובהשקפתם. אחד השליטים החזקים ששלט על המתקרים חרדים היה הרב […]
יפה
אהבתיLiked by 1 person
כמה שהמילים שלך מדברות אלי בדיוק בנקודת זמן זו. בדיוק קיבלתי הצעת עבודה לחברה פיצית ובדיוק ככה אני מרגישה לגבי ההתחלה החדשה
אהבתיLiked by 1 person
אני שמח שאהבת. הלוואי שתצליחי כמה שאת רוצה
אהבתיאהבתי
תודה. ממך לאללה
אהבתיLiked by 1 person
חלא הבנתי את "נע ונד" לצניחת העלה, שלא נד רחוק מאוד, אלא אם כן ממש סערה חזקה ופרועה תולשתו מן העץ. אחר כך לא ממש צלחתי את הקישור בין הנדודים לבין בית המקדש, אלא אם כן מקובלת על המשורר ההנחה שהוא, בכל מקום בו הוא נמצא, בית המקדש.
אהבתיאהבתי
אריק, אם אני מבין נכון ניעה ונידה זה יחסי. וגם עלה שבחייו לא זז ובפעם הראשונה נע ונד בשלב הצניחה הוא לא יודע הרבה, הוא כעת נע ונד.
ואם נאט השלב הזה אזי זה משמעותי. ואכן גם יש רוחות עזות המרחיבות את משך זמן תנועת העלה.
המשכן שהיה מקדש גם היה נע ונד במדבר ובדרגה מסוימת גם עד הקמת בית המקדש.
ובאמת יוצא שבזמן המדבר המשכן היה נע ונד והוא היה נגיש יותר לשאר שבטי ישראל. וכך יכול היה להפיץ קדושה באזורים שונים של ארץ כנען.
השיר מלא תקווה שיש עניין בניעה ונידה כדי לעשות טוב בעולם כעין מקדש נייד – משכן וזה הכנה לעתיד קבוע- משכן קיימא שהרי יש לעשות טוב לנצח.
נקווה שהבנתי נכון
אהבתיאהבתי
עכשיו תורי בלא להבין –
הבנתי את ענין העלה הנע ונד בזמן תלישתו, נשירתו, ולכן המאמין שהוגלה [נתלש/נקרע] נע ונד בעולם, ובכל מקום מחפש את הקדושה, שהרי "מלוא כל הארץ כבוד האל", ואין באמת צורך ב"מקום" כלשהו בעתיד כלשהו אליו ינהרו הגויים. נהפוך הוא, לשיטתך, המשכן, אוהל מועד, הוא בית הכנסת בו שוכנת השכינה בו זמנית בכל מקום בו הוא נמצא, ושאיפתה רק עשות טוב בעולם. [בתנאי שאינך יהודי המחבב פולמוסאות, שונא יהודים בצבע אחר, שונא יהודים חושבים אחרת וכו' ].
מכאן העפת אותי, בכוונה או בטעות לעולם אחר, ממש עולם של יעקב פרנק, האחר של העידן החדש, "בנייה ונידה". האין נידה תלויה בביולוגיה של האישה?. ההתכוונת ל- ניעה ונידה" תנועה ונדוד – אלה שני שורשים מגזרות שונות. נע = גזרת עו"י, לכן יש ניעה ונד = נד"ד, גזרת כפולים, פל"ל, ואין נידה, קיימת בו, אולי נוד, תנודה וכו' – תנועה ותנודה תהא הצורה הסבירה לבקשתך.
אהבתיLiked by 1 person
אריק, אני חשבתי שאפשר להגיד ניעה ונידה וראיתי שיש במילון. בכל מקרה בוודאי שזה מבלבל ואולי היה עדיף שלא אשתמש בביטוי נידה, אולם נחה עלי הרוח…
לא התכוונתי ליעקב פרנק. מעניין מה גרם לך לראות דמיון. נשמע מרתק.
אהבתיLiked by 1 person
הענין המיני העולה מהמילה "נידה". הרי מי אם לא פרנק הפך עולמות שלמים באמצעות מין סוטה, גילוי עריות ומה לא?! אשר על כן, המילה הזו גם נתנת להבנה בשיר בהקשרה המיני.
אהבתיאהבתי